Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty – se pätee kansainvälistymisessäkin. On hyvä pohtia omia resursseja, tavoitteita ja keinoja miten tavoitteet saavutetaan. Kunnon eväät auttavat myös välttämään turhia liiketoimintariskejä.
Autan yritystäsi selvittämään olisiko tuotteellesi kysyntää kansainvälisillä markkinoilla. Yksi palveluni kansainvälistymispolun alussa oleville yrityksille on vientipotentiaalin arviointi. Saat tietoa kysynnän trendeistä, markkina- ja asiakaspotentiaalista, jakelu- ja myyntikanavista, millaisia vastaavia tuotteita on markkinoilla ja näin ideoita omien tuotteiden tuotekehitykseen. Arvioinnin pohjalta on helpompi suunnitella viennin ensiaskeleita.
Kansainvälistyminen on kasvun mahdollisuus
Tärkeimmät askeleet otetaan jo ennen vientipolulle astumista. Tarjoamani Vientipotentiaalin arviointi -palvelun avulla kartoitetaan sekä yrityksesi, että tuotteesi menestymismahdollisuuksia vientimarkkinoilla. Kartoitus kestää yrityksesi koosta ja tuotevalikoimasta riippuen 3–5 päivää.
Olen matkaoppaana kansainvälistymisen polullasi
Viennin alkutaipaleella vastaan tulee myös haasteita. Olen oppaanasi, mikäli esimerkiksi maakohtaisiset säädökset, logistiikka tai rahoituksen hakeminen aiheuttaa mutkia matkaan.
Ensin selvitetään yrityksen nykytila, tavoitteet ja resurssit toimia kansainvälisillä markkinoilla
Tuotteesi vientipotentiaalia arvioidaan tarkastelemalla kysynnän trendejä, potentiaalisia asiakkaita ja kohdemarkkinoita ja jakelukanavia. Yhdessä peilaamme tuotettasi jo vastaaviin markkinoilla oleviin ja pohdimme tuotteesi erottautumista muista vastaavista tuotteista.
Kansainvälistyminen on kasvun mahdollisuus
Tärkeimmät askeleet otetaan jo ennen vientipolulle astumista. Tarjoamani Vientipotentiaalin arviointi -palvelun avulla kartoitetaan sekä yrityksesi, että tuotteesi menestymismahdollisuuksia vientimarkkinoilla. Kartoitus kestää yrityksesi koosta ja tuotevalikoimasta riippuen 3–5 päivää.
Ensin selvitetään yrityksen nykytila, tavoitteet ja resurssit toimia kansainvälisillä markkinoilla
Tuotteesi vientipotentiaalia arvioidaan tarkastelemalla kysynnän trendejä, potentiaalisia asiakkaita ja kohdemarkkinoita ja jakelukanavia. Yhdessä peilaamme tuotettasi jo vastaaviin markkinoilla oleviin ja pohdimme tuotteesi erottautumista muista vastaavista tuotteista.
Olen matkaoppaana kansainvälistymisen polullasi
Viennin alkutaipaleella vastaan tulee myös haasteita. Olen oppaanasi, mikäli esimerkiksi maakohtaisiset säädökset, logistiikka tai rahoituksen hakeminen aiheuttaa mutkia matkaan.
Tuotteen tarinalla herätät asiakkaan kiinnostuksen.
Ennen viennin aloittamista kannattaa tutustua kohdemarkkinaan. Hyvä keino siihen on käydä tutustumassa alan messuihin tai myyntitapahtumiin. Voin lähteä oppaaksesi vaikka Anuga -ammattilaismessuille Kölniin, Biofach -luomumessuille Nürnbergiin tai Grüne Woche -ruokamatkailumessuille Berliiniin. Voin myös räätälöidä juuri sinulle tai ryhmällesi sopivan opintomatkan, jonka aikana tutustutaan kohdemarkkinoiden erilaisiin myynti- ja jakelukanaviin.
GLOBAALEJA ELINTARVIKETRENDEJÄ OVAT MM. VASTUULLISUUS, LUOMU, TERVEELLISYYS, KASVIPOHJAISET TUOTTEET JA DIGITAALISUUS.
Onko yrityksesi jo vientipolulla?
Jos vastaasi tulee odottamaton umpikuja tai kiinnostava risteys, autan uuden reitin etsimisessä.